.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شورای تدوین دانشنامه مازندران در دفاع مقدس تشکیل شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: شورایی برای تدوین دانشنامه هشت سال دفاع مقدس مازندران تشکیل شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي استانداري، عليرضا يونسي صبح امروز در جلسه كارگروه تخصصي فرهنگي و خانواده استان، ضمن گرامي داشت ياد و خاطره دوران پرشكوه دفاع مقدس و شهداي والامقام مازندران، گفت: حقايق و ايثارگري هاي دفاع مقدس با همه تلاش هاي صورت گرفته، به طور كامل سند سازي نشد و لازم است در اين راستا به شكل جدي تري اهتمام شود.

يونسي، با بيان اين كه جنگ همه واقعيت هاي درون مردم را كه نشات گرفته از قرآن و اسلام بود را در زيباترين جلوه متجلي ساخت، خاطر نشان كرد: بسياري از واقعيت هاي حقيقي و جوهره پاك جنگ در دفاع مقدس آن گونه كه بايسته است، براي نسل هاي آينده تبيين نشده است.

معاون استاندار، بيان داشت: نسل حاضر در دفاع مقدس، تنها نسلي است كه مي تواند جوهر و حقيقت آن اتفاقات را به درستي بيان كند و اگر اين نسل طي شود و كاري اساسي صورت نگيرد، اصل و جوهر آن جان فشاني ها انعكاس نخواهد يافت.

وي، افزود: امروزه دين بزرگ و يادگاري دوران دفاع مقدس بر دوش همگان است كه بايد به زيباترين صورت و با بصيرت كامل، در قالب اسنادي چون عكس، مدارك، فيلم، هنر و ادبيات خلاقه جمع آوري گردد تا حقيقت و ماهيت راستين اين ميراث بزرگ را منعكس و متجلي كند.

معاون سياسي امنيتي استاندار با طرح اين نكته كه بايد الگوي چگونگي تدوين آثار دفاع مقدس به تمامي دستگاه هاي اجرايي ارايه شود، عنوان كرد: دستگاه هاي اجرايي در چارچوب اين الگو مطالب و كاركرد سازمان خود را در 8 سال دفاع مقدس تدوين و ارايه نمايند.

يونسي تصريح كرد: دستگاه هاي اجرايي، برنامه پيشنهادي چگونگي تدوين آثار مجاهدت هاي 8 سال دفاع مقدس سازمان خود را در يك زمان بندي تعيين شده، تهيه و اصل آن را به بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و استانداري ارسال كنند.

معاون استاندار مازندران در خصوص جمع آوري تصاوير بازمانده از دوران دفاع مقدس به منظور تبيين نقش استان در دفاع مقدس، ياد آور شد: بايد با شيوه هاي چهره به چهره و با بهره گيري از ظرفيت رسانه ملي همه عكس هاي موجود از دوران دفاع مقدس را تا حد امكان جمع آوري نمود.

عبدالله ملكي، مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان نيز در اين جلسه با بيان اينكه جشنواره خاطرات رزمندگان مازندران در موضوع جنگل تحت عنوان ياد ياران در شهرستان آمل برگزار مي شود، اظهار داشت: كتاب عكس حرفه اي در دست انتشار است.

ملكي از اختتاميه جشنواره عكس شهدا در دهه فجر امسال خبر داد و عنوان كرد: پيش بيني مي شود يك و نيم ميليون عكس براي اين جشنواره جمع آوري شود.

وي، خاطر نشان ساخت: تاكنون كتاب كارنامه اي و تاريخي براي نقش مازندران در 8 سال دفاع مقدس منتشر نشده است و بايد گام هاي جدي براي جمع آوري اسناد و مدارك جهت چاپ كتاب برداشته شود. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.169 seconds.